La 6 iulie a intrat în vigoare Legea nr. 94 din 2014, potrivit căreia anumite categorii de salariaţi din instituţiile publice vor beneficia de vouchere de vacanţă în cuantum de maxim 6 salarii minime pe economie, aproximativ 5.000 de lei.
Printre categoriile beneficiare de aceste tichete se enumeră:
– salariaţii din instituţiile publice şi din instituţiile publice locale;
– salariaţii din regiile autonome;
– salariaţii din societăţi la care statul este acţionar majoritar sau unic
– salariaţii din societăţile şi companiile naţionale.
Potrivit legislaţiei în vigoare voucherul de vacanţă se acordă o dată pe an şi pot fi folosite doar pentru a achiziţiona servicii turistice pe teritoriul României.
Odată cu acordarea de tichete de vacanţă angajatorii vor fi şi ei avantajaţi, în sensul că vor putea scădea din profit sumele pentru voucherele de vacanţă, plătind astfel un impozit mai mic.
Pentru a fi valabil un voucher de vacanţă trebuie sa aibă înscrise următoarele menţiuni:
– emitentul şi datele sale de identificare;
– valoarea nominală a voucherului de vacanţă;
– angajatorul şi datele sale de identificare;
– numele, prenumele şi codul numeric personal ale angajatului care este în drept să utilizeze voucherul de vacanţă;
– spaţiul destinat înscrierii perioadei în care a fost utilizat şi aplicării ştampilei unităţii afiliate;
– interdicţia unităţii afiliate de a plăti diferenţa în bani dintre valoarea voucherului de vacanţă şi valoarea pachetului de servicii către utilizatorii voucherelor de vacanţă;
– perioada de valabilitate a utilizării voucherului de vacanţă.