Aurelian Marin, președintele al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România(ANAT), a menţionat faptul că în 2015 litoralul românesc, per ansamblu, nu se va scumpi pentru cei care cumpără pachete turistice prin agenții. Însă în acest an vor creşte numărul hotelurilor de 4 stele.
Stațiunea cu cel mai ridicat grad de vânzări rămâne în continuare a fi Mamaia, ca valoare a vânzărilor în continuare este Eforie Nord, urmată de Saturn. Sudul litoralului românesc rămâne, în continuare, destinația de vacanță favorită pentru familiile cu copii.
Românii au cumpărat pentru 2015, până în prezent, cu 25% mai multe vacanțe în perioada de early booking pe litoralul românesc comparativ cu anul trecut.
Ponderea early booking-urilor în totalul vânzărilor agențiilor de turism membre ANAT a crescut până la 30%, luând în calcul toate destinațiile. Delta Dunării și stațiunile balneo sunt cele mai cerute destinații de vacanță, după litoral, în 2015.