Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere CNADNR şi Ministerului Transporturilor să oprească aplicarea începând din data de 13 octombrie a măsurii CNADNR de a nu mai permite plata rovinietei la terminale automate neasistate şi de a accepta doar terminalele asistate de operator uman.
„Începând cu marţi, 13 octombrie 2015, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) doreşte să limiteze posibilitatea distribuitorilor de roviniete de a încasa contravaloarea rovinietelor prin intermediul terminalelor/maşinilor automate de procesare plăţi numerar/electronice neasistate. Este cunoscut că aceste servicii includ plăţi numerar, portofel electronic, vouchere preplătite, carduri debit, carduri credit, chiar cecuri electronice, sau plăţi bancare prin direct debit, transfer sau transfer instant (în timp real) bazate pe online banking. CNADNR doreşte să promoveze în mod discriminatoriu terminalele/maşinile de procesare plăţi strict numerar asistate de operator uman şi să le excludă pe cele automate neasistate cu procesare numerar, portofel electronic, carduri debit/credit şi vauchere şi bonuri valorice preplătite”.
Potrivit UNTRR, Consiliul Concurenţei a fost sesizat despre „aspectele prin care CNADNR introduce măsuri necuncorenţiale în vederea favorizării unor distribuitori de roviniete”. De asemenea, asociaţia transportatorilor a cerut Băncii Naţionale a României şi Ministerului Finanţelor Publice să facă precizările necesare din care să rezulte dacă CNADNR are vreun temei legal pentru promovarea anumitor sisteme de plată şi pentru interzicerea/limitarea altora.
Conducerea CNADNR va discuta cu reprezentanţii Uniunii Transportatorilor Rutieri pentru a clarifica aspectele legate de plata rovinietelor conform legii, a declarat Ionuţ Maşala, director la general adjunct la CNADNR.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă şi apolitică, fondată în 1990, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.