În data de 28 februarie a intrat în vigoare Ordonanţa Guvernului nr. 9/2016, care schimbă legea vânzării produselor.
Astfel, toţi consumatorii din România vor avea drepturi suplimentare în relaţia cu comercianţii, iar cea mai importantă prevedere este că produsele considerate neconforme pot fi returnate în maximum 15 zile.
În prezent, preschimbarea produselor nu este obligatorie, însă magazinele care fac acest lucru o fac din proprie iniţiativă.
„Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vânzătorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire. Vânzătorul are aceleaşi obligaţii pentru produsul înlocuit ca şi pentru produsul vândut iniţial”, se arată în Ordonanţa care a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 66 din 29 ianuarie 2016.