Conform comunicatului emis de ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală), acesta rambursează, în luna noiembrie, TVA în sumă de 995,81 milioane de lei.
„Suma include, în ordinea vechimii, toate deconturile de TVA soluţionate prin decizii de rambursare înregistrate în baza de date până la 08.10.2016, cu excepţia deconturilor aferente operaţiunilor de import, care au fost soluţionate până la 25.10.2016. Astfel, deconturile cu compensare şi restituire se ridică la 876,9 milioane de lei, din care 43,21 milioane de lei se compensează şi 833,69 milioane de lei se restituie”, se mai precizează în comunicat.
Totodată, valoarea deconturilor cu compensare integrală sunt de 68,35 milioane de lei, iar cele cu compensare parţială sunt de 50,56 milioane de lei.
A.N.A.F. specifică că plata efectivă a compensărilor totale sau parţiale, pentru care se soluţionează toate deconturile pentru care s-a emis decizia de rambursare, iar în cazul sumelor de restituit, care totalizează 833,69 milioane lei, a fost programată în două tranşe: prima pe 11 noiembrie, suma de 294,65 milioane de lei, şi a doua pe 29 noiembrie, cu suma de 539,04 milioane de lei.
„Pentru un regim fiscal echitabil propunem facilităţi pentru cei care îşi redobândesc codul de TVA în sensul acordării beneficiilor pierdute în perioada aferentă anulării codului. Au fost o mulţime de situaţii în care firmele şi-au pierdut acest cod de TVA, unele chiar nu au ştiut de această măsură. În acest moment nu este posibil ca un cod de TVA să fie pierdut fără ca firma să cunoască acest lucru, dar constatăm că există situaţii care deja s-au întâmplat”, a spus Anca Dragu, ministrul Finanţelor Publice.
De asemenea, ministrul a menţionat că acele firme care şi-au pierdut codul de TVA şi îl redobândesc pot primi beneficiile pierdute în perioada aferentă anulării codului.