Potrivit modificărilor aduse Codului fiscal prin Ordonanța de Urgență aprobată de guvern, companiile, cărora le-a fost anulat de Fisc, codul de TVA, vor putea deduce taxa pentru perioada în care au pierdut acest drept.
Astfel, firmele care îşi recapătă codul de TVA:
– vor factura cu TVA către clienți toate vânzările pe care le-au realizat în perioada în care nu au avut cod de TVA, putând astfel să-și recupereze de la aceștia taxa pe care au colectat-o;
– vor putea deduce TVA după reînregistrare pentru cumpărările aferente vânzărilor efectuate în perioada în care contribuabilii au codul anulat.
Beneficiarii acestora vor putea deduce taxa aferentă cumpărărilor efectuate în perioada în care furnizorul a avut codul anulat.
Cheltuielile înregistrate de contribuabilii inactivi și de beneficiarii acestora vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal privind impozitul pe profit, la reactivarea potrivit Codului de procedură fiscală, fie în perioadă fiscală din anul în curs, fie prin rectificarea declarației de impozit pe profit a anului fiscal precedent.