Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a anunţat că de la 1 februarie vor fi eliminate o serie de taxe şi tarife precum cele pentru cererile de înregistrare în registrul comerţului.
Registrul comerţului a aplicat prevederile legii privind eliminarea unor taxe şi tarife, publicată în acest an, şi nu va mai percepe următoarele taxe:
1. Taxe pentru operaţiunile de înregistrare în registrul comerţului:
Cererea de înregistrare în registrul comerţului pentru persoane juridice (autorizare constituire, înmatriculare, autorizare funcţionare prin declaraţie pe propria răspundere) – 250 lei;
Cererea de înregistrare în registrul comerţului a persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale (înmatriculare, autorizare funcţionare prin declaraţie pe propria răspundere) – 90 lei;
Cererile de menţiuni simple – 45 lei: cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire firmă; cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire emblemă pentru persoane juridice; declaraţie model 1; declaraţie model 2; declaraţie model 3; cerere de radiere; cerere de menţiune operaţiune unică pentru persoane juridice; cerere de menţiuni; cerere depunere situaţii financiare; cerere eliberare duplicat; cerere îndreptare erori materiale – PJ; cerere de preschimbare a certificatului de înmatriculare; cerere înregistrare în registrul comerţului – numire lichidator potrivit art. 31 alin. (4) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare;
Cererile de menţiuni complexe – 220 lei: cerere de menţiuni cu două sau mai multe operaţiuni.
2. Fondul de lichidare – 50% aplicat la taxele de înregistrare;
3. Fondul privind Buletinul Procedurilor de Insolvenţă – 10% aplicat la taxele de înregistrare.