Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date in aplicarea O.U.G. nr. 28/1999, aprobate prin H.G. nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.
Astfel, conform art. 33 pct. b) lit. c) din Norme aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa asigure posibilitatea de corectie a erorilor numai inainte de emiterea bonului fiscal. Corectarea unei erori sau anularea unei vanzari se evidentiaza pe bonul fiscal si se poate efectua numai cu conditia ca valoarea totala a acestuia sa nu devina negativa. Daca aparatul permite reduceri/majorari de sume, acestea sunt explicitate in bonul fiscal.
De asemenea, potrivit art. 34 lit. c) si f) din aceleasi Norme, printre functiile interzise aparatelor de marcat electronice fiscale se numara si emiterea de bonuri fiscale cu valori totale negative ori corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.
Ca atare, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal se va proceda conform art. 36 din Norme, respectiv prin intocmirea unui dosar care sa cuprinda:
– sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
– decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil,contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
– copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
– nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.