Înscrierea în cartea funciară

large_image_11296

Ordinul nr. 1009/2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 645 din 21 octombrie 2013emis de ANCPI şi Uniunea Notarilor Publici, cuprinde metodologia de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară.

Astfel, actul normativ stabileşte atribuţiunile notarului public în materia cadastrului, modalitatea de încasare a tarifelor pentru serviciile ce urmează a fi prestate de către oficiile teritoriale, precum şi procedura propriu-zisă de înregistrare a documentaţiei.

Potrivit Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, prin intermediul notarilor, cetăţenii pot solicita oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară teritoriale diverse servicii de publicitate imobiliară, în scopul fie al informării cu privire la regimul juridic al imobilelor sau chiar al efectuării formalităţilor de înscriere în cartea funciară a drepturilor, actelor sau faptelor juridice prevăzute de lege.

Potrivit Metodologiei de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliare, după ce a încasat tarifele de la cetăţeni, notarul public va depune documentaţia la oficiul teritorial prestator al serviciului, în vederea procesării acesteia, pe baza unei cereri semnate şi ştampilate.


Publicat

în

de către