Potrivit datelor publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), volumul comerţului cu amănuntul în România a crescut cu 9,6% în luna iulie 2015, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, aceasta fiind cea mai mare creştere în ritm anual înregistrată de o ţară membră a Uniunii Europene.
În zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,7% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 3,3%. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 4,1%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 2,1% iar vânzările de combustibili au crescut cu 1,5%.
Comparativ cu luna iunie 2015, în luna iulie comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere de 0,3% în zona euro şi un avans de 0,4% în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, România se situează printre statele cu cea mai mare creştere a comerţului cu amănuntul (1,1%), fiind devansată doar de Estonia (2,5%) şi Germania (1,4%).
De asemene, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat că, în România, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut ca serie brută cu 5,6% în primele şapte luni din 2015 comparativ cu perioada similară din 2014. Creşterile înregistrate se datorează în principal creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, precum şi comercializării carburanţilor.