Potrivit unui studiu, contribuţia broadband-ului la PIB-ul României este estimată la 3,5 miliarde de euro, iar până în 2018 ar putea ajunge la 6 miliarde de euro, menţinând ritmul actual de adopţie broadband, şi la 8 miliarde de euro, accelerând ritmul actual.
România este una din ţările cu cele mai mari viteze ale internetului, însă se regăseşte pe ultimele locuri în ceea ce priveşte gradul de penetrare a broadband-ului.
La finalul anului trecut, în România, erau 3,8 milioane de conexiuni broadband, înregistrându-se o creştere susţinută de 8% anual de la peste 300.000 de conexiuni în 2005. Potrivit estimărilor, în anul 2018, în România vor fi 4,5 milioane de conexiuni broadband.
Gradul de penetrare în cazul companiilor este de 63%, tot sub media UE, de 90%, diferenţa provenind de la nivelul IMM-urilor, şi nu al companiilor mari, a precizat Florean.
În România, contribuţia broadband-ului în economie este estimată la 3,5 miliarde de euro şi ar trebui să ajungă la 6 miliarde de euro, menţinând ritmul actual de penetrare. Acestora li s-ar putea adăuga însă alte 2 miliarde de euro dacă România recuperează până în 2018 declajul faţă de media europeană în ceea ce priveşte penetrarea.