Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) propune, spre dezbatere publică, proiectul de ordin al preşedintelui ANAF privind informaţiile conţinute de registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora.
Conform ANAF proiectul constituie fundamentul unei evidenţe la nivel naţional a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, care va permite: identificarea unică a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui număr format din 10 cifre, căruia i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal şi care nu poate fi anulat/şters/realocat; identificarea operatorului care funcţionează legal şi livrează bunuri cu amănuntul şi/sau prestează servicii direct către populaţie; colectarea de informaţii despre starea de funcţionare a aparatului de marcat electronic fiscal şi/sau a locului unde este amplasat/depozitat; reducerea semnificativă a posibilităţilor de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat şi, în consecinţă, va limita potenţialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor; corelarea informaţiilor fiscale şi a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea efectuării de analize relevante care să vizeze conformarea operatorilor economici, dar şi prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale; diminuarea numărului de controale fiscale la contribuabilii oneşti prin valorificarea rezultatele analizelor şi securizarea procedurii, ca urmare a autentificării cu certificat digital în vederea transmiterii informaţiilor.