Conform unui proiect de ordin al ministrului Finanțelor Publice, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va transmite în format electronic certificatele de atestare fiscală și adeverințele de venit direct instituțiilor care le solicită, scutind contribuabilii, persoane fizice și juridice, de necesitatea deplasării la sediile ANAF.
Astfel, MFP și ANAF și-au îndeplinit obiectivul asumat în luna septembrie de a asigura suportul tehnic și procedura legală pentru transmiterea electronică a certificatelor de atestare fiscală, a adeverințelor de venit, a Situațiilor fiscale ale contribuabilului, a situațiilor financiare și a altor documente, către toate autoritățile și instituțiile publice centrale și locale, prin simpla aderare a acestora la sistemul informatic PatrimVen.
Sistemul informatic PatrimVen a fost conceput de MFP fiind creat și operat de această instituție prin intermediul ANAF. PatrimVen este un „hub fiscal” al administrației publice din România, conceput și aprobat prin Hotărâre a CSAT în 2011, ca proiect prioritar în scopul ameliorării serviciilor oferite cetățenilor de administrația publică, dar și al luptei împotriva evaziunii fiscale și corupției.